30. oktober 2015

- Alt vi driver med handler om design, troverdighet og kvalitet. Det må stå i stil med det vi har, derfor valgte vi Arktisk Design da vi skulle lage ny profil. Det sier Johnny Trasti som driver Trasti & Trine sammen med kona Trine Lyrek, hvor de tilbyr hundekjøring, matopplevelser og overnatting i Alta.

I disse dager lanserer bedriften en helt ny profil, nettside og markedsføringsmateriell utviklet av Karine Kimo Pedersen i Arktisk Design. 

Trastiogtrine-2

- Det var artig å jobbe med dem, fordi de har ekte og ordentlige produkter plukket fra øverste hylle. Alt i bedriften var så gjennomført allerede, da ble det også lettere for meg å få den grafiske profilen vellykket. 

johnny

Johnny Trasti syns det har vært flott å jobbe med Karine. 

- Hun er et ungt og kreativt menneske, fra Finnmark og kjenner fylket, kulturen og historien. Det var viktig for oss 

Uten Innovasjon Norge hadde det ikke vært mulig for en liten bedrift som Trasti & Trine å få råd til å utarbeide en helheda vi skulle velge firma. Vi fikk valget mellom henne, et firma fra Tromsø og et fra Vadsø. Det ble et enkelt valg for oss, og vi er svært fornøyd med resultatet.

 

 

Det er viktig med en tydelig profil for bedriften. Det er svært kostbart å få profesjonelle designere til å skape et uttrykk som kan brukes i promotering og markedsføring for å nå kunder. 

Innovasjon Norge tok direkte kontakt med Arktisk Design og to andre designbyrå. Beslutningen om hvilket byrå som skulle velges sto bedriften selv for. 

Når Karine Kimo Pedersen skal utvikle et design for en bedrift legger besøker hun bedriften, bruker tid på å bli kjent med dem og produktet. 

- Jeg prøver å finne ut hva de ønsker å fortelle resten av verden, hva de ønsker å formidle. Trasti & Trine var opptatt av at gjestene får lære noe nytt og at de skal få en mestringsfølelse etter besøket hos dem. De setter deg ikke bare på hundeslede, du må plukke ut hunder, du får være med på alle deler av det å kjøre hun, etter turen får man være med å lage maten. 

Karine startet med å være flere dager i bedriften, hun var en gjest, observerte aktivitetene, fikk være med å gjøre klart sitt eget hundespann og kjøre.

Gjennom intervjuer med Trine og Johnny dannet hun seg et bilde av bedriften , som ble et grunnlag for profilen.

Trasti & Trine er så heldig at de har en svært dyktig fotograf, Stefan Dalqvist, som jobber hos dem slik at bildene som brukes er av høy kvalitet. - Samarbeidet med fotografene er utrolig viktig for kvaliteten på profilarbeidet. Gode bilder forteller mye, dessuten bruker jeg tekst aktivt, samt andre grafiske elementet, sier Karine.

Den nye nettsiden er nylig lansert. Gå inn på trastiogtrine.no og se den nye profilen. - Vi er kjempefornøyd med Arktisk Design sin jobb, og skal bruke dette i markedsføring, gavekort, hundekort, på Facebook, Instagram og alle steder der vi vil vise frem vår bedrift, avslutter en fornøyd Johnny Trasti.

 

24. mars 2015

Det er stor aktivitet i Hermetikken Kulturnæringshage for tiden, både blant bedriftene, men også for selve utvikling av næringshagen som aktør for kulturbedrifter i regionen. Her er en kortversjon av det som skjer akkurat nå:

23. februar 2015

Hermetikken-bedriftene var sterkt representert på årets Barents Spektakel i Kirkenes forleden. - Det viser at vi er et kulturnæringsnettverk med viktig og etterspurt kompetanse, sier Mette Westlie, daglig leder i Hermetikken Kulturnæringshage (foto: Susanne Hætta).  

23. februar 2015

Nå får bedrifter i Finnmark og Troms muligheten til å bli mer nyskapende og rustet for fremtiden. Det lover Innovasjon Norge, som satser stort på et nytt kursprogram for bedrifter i nord som vil videre. Med på laget er Hermetikken-bedriften Kreativ Industri ved Lone Hegg!

23. februar 2015

- Utvikling og innsalg av gode prosjekter er ikke alltid like enkelt. Vi har vært så heldige å få Maria Utsi fra Varangerfestivalen som kursleder, sier arrangør Mette Westlie i Hermetikken kulturnæringshage (foto: Torill Olsen)